logo400

Is jouw domeinnaam nog vrij?

FAQs - Hosting

Onze hosting pakketten zijn beperkt op het aantal diskruimte, dataverkeer en opties.
Dit voorkomt dat de server overbelast raakt of overvol raakt.
Hierdoor Kunnen wij u een blijvende snelle verbinding en hoge uptimes garanderen.

Hosting bedrijven welke gigantisch veel diskruimte, dataverkeer en onbeperkte opties aanbieden lopen op den duur vast.
Deze servers zijn overbelast, en kennen een hogere uitval dan de servers van CCC Hosting.

Wat is dataverkeer?
Dataverkeer bestaat uit het aantal MB's ( of kb/ bytes/ etc.) dat wordt verbruikt door bezoekers van uw site, het downloaden van een bestand, het versturen van e-mail en al het overige Internet verkeer. Bij elk opgevraagd bestand van uw website worden er gegevens (data) verzonden naar de computer van de bezoeker. Hoe meer mensen uw website bezoeken, des te meer gegevens (dataverkeer) er worden verzonden. Tevens genereert het plaatsen van uw website dataverkeer. Wanneer u een bestand op uw website hebt staan van 1 MB en dat wordt 100 keer gedownload, dan betekent dit in theorie dat u 100 MB dataverkeer heeft verbruikt.

Dataverkeer op uw hosting account bij CCC Hosting
Uw hosting account verschaft u een beperkt aantal MB's dataverkeer per maand en is afhankelijk van het door u gekozen pakket.

Hoe kunt u uw eigen dataverkeer per maand meten? Ga naar uw beheerpaneel en klik op "Site Summary / Statistics / Logs".
Daar zijn de gegevens van uw dataverkeer statistieken beschikbaar, achter elke maand staat het aantal verbruikte Kilobytes.


Wat gebeurt er als ik mijn datalimiet overschrijd?
U bent zelf verantwoordelijk voor het verbruikte aantal GB's dataverkeer per maand. Wij houden uw data verbruik zelf echter ook in de gaten. Bij 80% van het verbruik van uw dataverkeer zal er dagelijks een waarschuwing worden verstuurd naar uw mail adres welke is geconfigureerd onder "Site Summary / Statistics / Logs"
Wij adviseren u op dat moment contact met ons op te nemen.
Bij 100% overschrijding zullen alle accounts op offline worden gezet totdat u contact met ons hebt opgenomen of totdat de nieuwe maand in gaat.


Datalimiet - MB ruimte
Maximaal aantal MB's data storage op uw account / Datalimiet. U heeft op uw account een maximaal aantal MB's ruimte voor uw website en e-mail.

Hoe kunt u uw verbuikte MB's meten?
Door in te loggen in uw beheerpaneel en te klikken op de optie "Site Summary / Statistics / Logs".

U kunt u wachtwoord via de volgende procedure wijzigen:

Login in uw beheerpaneel
Klik op "Change Password"
Geef uw huidige wachtwoord op.
Geef 2x uw nieuwe wachtwoord op.

Standaard worden het wachtwoord van het beheerpaneel, FTP account en de main database gewijzigd.
U kunt dit tijdens het wijzigen aan of uit vinken.

Waneer u uw wachtwoord kwijt bent kunt u deze via de login pagina van uw beheerpaneel opnieuw aanvragen.

Ga naar: http://www.uwdomeinnaam.nl:2222 (daar waar uwdomeinnaam.nl uw domeinnaam is)
Klik onder de login scherm op "Forgot your Password?"
Geef uw geberuikersnaam op en klik op "Submit"
Uw wachtwoord wordt verstuurd naar het email adres welke is ingesteld onder Site Summary / Statistics / Logs.

Indien bovenstaande niet werkt verzoeken wij u contact op te nemen met onze helpdesk.
Wij versturen het nieuwe wachtwoord uitsluitend naar de mail adressen die bij ons in de administratie onder uw DB nummer bekend zijn.
(Log in: www.ccchosting.nl/administratie/Klanten om uw mail adres te controleren, wijzigen of toe te voegen)

Indien de login gegevens van de online administratie onbekend zijn en de opgegeven email adres onjuist is bestaat er een mogelijkheid om zowel de login gegevens van uw hosting account en administratie te laten versturen naar een bestaand email adres dat eindigt met de domeinnaam alwaar u de login gegevens van wenst.
Wij versturen geen login gegevens naar persoonlijke email adressen tenzij deze uw naam bevatten en uw naam overeenkomt met de gegevens in onze administratie.
Voorbeeld: Jan Klaasen is eigenaar van mijnwebsite.nl in dit geval kan er geen mail verstuurd worden naar piet.hein@mijnwebsite.nl maar wel naar j.klaasen@mijnwebsite.nl

In uiterst geval kunnen wij de login gegevens per post versturen of per mail na een telefonische check naar het telefoonnummer uit onze administratie.

Waneer u een bepaalde directory wilt afschermen met een wachtwoord dan kunt u dit instellen via uw beheerpaneel.

Login in uw beheerpaneel
Klik op "Password Protected Directories"
Klik op "Find a Directory to Password Protect"
Navigeer naar de direcory die u wilt beveiligen en klik in de 5e colom op "Protect".
Vul de gegevens in zoals Promt, Gebruiker en wachtwoord.
Vink onderaan "Protection Enabled" aan en klik op "Save"

U kunt gewenst meerdere gebruikers toevoegen aan de directory

Ga nu naar: www.uwdomein.nl/directory/
Er zal nu eerst om een gebruikersnaam en wachtwoord worden gevraagd voordat u verder kan.

Uw statistieken zijn te bereiken via uw beheerpaneel

Login in uw beheerpaneel.
Klik op "Site Summary / Statistics / Logs"
Klik op uw domeinnaam in de tabel "Domain Webalizer Stats"

De statistieken worden 1x per dag vernieuwd, dit gebeurd s'nachts rond een uur of 00:00.

Uw Webhosting Statistieken kennen slechts beperkte mogelijkheden. Op de volgende pagina kunt u lezen wat er met Webalizer mogelijk is. http://www.webalizer.com/webalizer_help.html

Indien een website zeer weinig bezoekers heeft zullen de logfiles relatief klein blijven. De statistieken worden pas bijgewerkt wanneer de logfiles groot genoeg zijn. Het kan daarom voorkomen dat de statistieken een paar dagen achter lopen.

De statistieken op uw account zijn er in eerste instantie voor bedoeld om u en ons inzicht te geven in uw dataverbruik.
Indien u hogere eisen stelt aan uw statistieken, dan adviseren we u gebruik te maken van externe gratis oplossingen als: "http://www.jouwstats.nl".

Op http://statistieken.pagina.nl kunt u meer informatie vinden over gratis oplossingen.

Oplossing 1:
Rechtsklik op het plaatje of de link (online) die niet werkt, kies 'eigenschappen' en kijk naar de URL van het plaatje of de link:

<"File:///C:/Mijn%20documenten/Afbeeldingen/plaatje.jpg">


Daar ziet u dat het plaatje of linkje naar de "C" harde schijf verwijst op uw eigen computer. Die link moet beginnen met: "http://www.uwsite.nl/xxx/plaatje.jpg" of "http://www.uwsite.nl/xxx/pagina.html"

U dient in uw design programma de nodige aanpassingen te doen zodat het wel weer werkt. Let u daarbij vooral op de html-source/ broncode van uw html document.

U kunt in uw html bestand op twee manieren naar uw plaatje verwijzen;

1. Absoluut:
Absoluut wil zeggen dat het hele adres gegeven wordt. Dus:

http://www.mijnwebsite.nl/plaatje.jpg%3C/a%3E">
http://www.mijnwebsite.nl/website/pagina.html%3C/a%3E">

2. Relatief:
Als het .html bestand in dezelfde directory staat als het bestand van waar de link in staat, dan is het alleen nodig de naam van het bestand te vermelden; of, wanneeer het plaatje in een ander mapje staat; . Hetzelfde geldt hier voor linkjes.

Oplossing 2:
U heeft een verkeerde naam opgegeven voor het plaatje. Denk aan de hoofd- en kleine letters.

Laatste Tip:
Reload de pagina, refresh, of druk op Ctrl + F5 van uw toetsenbord als u de pagina bekijkt. Wellicht haalt uw browser de nieuwe pagina niet op.

Zijn uw bestanden na het uploaden met ftp naar uw hosting account niet zichtbaar op internet? We geven hier wat mogelijkhe oorzaken:

De bestandsrechten op uw hosting account zijn aangepast:
Probeert u eens of u een optie "passive mode" of "passv mode" kunt vinden. Deze optie moet geactiveerd zijn.

De bestanden staan niet in de juiste folder van uw hosting account:
Kunt u in uw ftp programma ergens een upload folder aangeven? De folder moet dan zijn: "domains/uwdomeinnaam.nl/public_html/".

Een overzicht van veelvoorkomende FTP error's:

- 421 Error Service not available.
- Closing control connection. The FTP program has shut down - try again later.

- 425 Error Can't open data connection.
- There is an error in the route to your sever, try again later.

- 426 Error Connection closed; transfer aborted.
- Attempt command again.

- 450 Error File not Found.
- You need to make sure the file you are trying to access is physically there.

- 451 Error File Access Denied to you
- You do not have the correct username to modify or open the file you have selected. Enter your control panel for the correct username.

- 452 Error Data Connection Closed
- Reconnect to the server.

- 453 Error Insufficient Storage
- Delete files to save space or add more space to your account in the Control panel under Account Preferences.

- 454 Error Cannot Connect to your data Socket
- Check the location you are attempting to log into.

- 500 Error Syntax error, command unrecognized.
- Attempt command again with different spelling or syntax.

- 501 Error Syntax error in parameters or arguments.
- Attempt command again with different spelling or syntax.

- 502 Error Command not implemented.
- Try once more.

- 503 Error Bad sequence of commands.
- Check commands for errors.

- 504 Error Command not implemented for that parameter.
- Check commands for errors.

- 553 Error Requested action not taken.
- File name not allowed.File name is not currently valid. Choose a different name.