logo400

Is jouw domeinnaam nog vrij?

FAQs - Beheerpaneel DirectAdmin

Uw DirectAdmin beheerpaneel is bereikbaar door achter uw domeinnaam :2222 te typen.
Onthoudt dat u hierbij altijd het http protocol voor uw domeinnaam vermeld.

Voorbeeld:
uw domeinnaam is janklaasen.nl
uw beheerpaneel is dan bereikbaar via:
http://www.janklaasen.nl:2222


Indien u de melding 'login incorrect' krijgt en u bent ervan overtuigd dat u de correcte login/wachtwoord combinatie gebruikt, kunt u contact opnemen met support@ccchosting.nl. Zij zullen dan voor u de aan u verstrekte gegevens nakijken.

Wanneer u cookies in uw browser heeft uitgeschakeld , krijgt u direct na het inloggen weer het inlogscherm te zien. U kunt zonder ondersteuning van cookies dus niet inloggen.

Krijgt u bij het benaderen van het URL een Permission Denied melding, dan zijn de veiligheidsinstellingen van uw browser en/of internetverbinding niet goed ingesteld.

1 Zet het veiligeheidsniveau op uw browser in op medium.

2 Controleer of de proxy server van uw internetverbinding communicatie over poort 2222 toestaat. Bij twijfel zet deze uit.

3 Indien u een firewall gebruikt let er dan op dat ook hier de verbinding is toegestaan, zet deze anders uit wanneer u het controlpanel benadert of pas de configuratie aan.

* Bij bedrijven worden vaak niet standaard poorten zoals poort 2222 geblokkeerd, vraag bij uw systeembeheerder om de poort te openen in de firewall.

Wij sturen u automatisch een bericht wanneer uw diskruimte of dataverkeer limiet bij is bereikt of is overschreden.
Houdt u rekening met het volgende:

Bij 100% of meer overschrijding van uw dataverkeer (bandwidth) zal uw account tot einde van de maand gesuspend worden indien u geen actie onderneemt!
Bij 100% of meer overschrijding van uw diskruimte zal leiden tot het niet kunnen ontvangen en verzenden van mail en het niet kunnen uploaden van nieuwe bestanden!


* Acties bij overschrijden dataverkeer
Controleer ten eerste of het gegenereerde dataverkeer lochisch verklaarbaar is.
U kunt onder Site Summery, Statics and Logs in uw directadmin beheerpaneel de statitieken van uw websites en dataverkeer bekijken.
U doet er verstandig aan om ook wanneer de limiet de 100% nog niet heeft bereikt onze support afdeling te contacteren met het verzoek uw limiet te laten verhogen.

* Acties bij overschrijden disk ruimte
Controleer ten eerste of het gebruikte diskruimte lochisch verklaarbaar is, controleer ook gebruik email data en mysql data.
Indien mogelijk data verwijderen, indien u mail wilt verwijderen kunt u dit het best via webmail doen, hierna in uw mail client onder account settings --> tabblad geavanceerd de optie aan zetten berichten verwijderen van server om te voorkomen dat uw mailboxen weer vollopen.
Wanneer u uw diskruimte wilt uitbreiden kunt u dit via onze support afdeling per mail aanvragen.


Indien u vragen heeft kunt u uiteraard contact opnemen met onze helpdesk op: support@ccchosting.nl